The engine "Cortege" has become an aircraft


Summer 2019 years сообщалосьthat the automobile engine of the Cortege family can become aviation. Since then, very little time has passed, and now, it became known that the Central Institute of Aviation Motors named after P.I. Baranov (TsIAM), is a member of the SEC “N.E. Zhukovsky ", completed the research work" Adaptation ".


The details of the transformation of the automobile engine into an aircraft were shared with RIA News CIAM employees. It is noted that engine tests as part of a propulsion system with a propeller were successful.

The head of the TsIAM department, Lev Finkelberg, explained that an assessment was made of the possible use of such an engine on twin-engine nine-seat and single-engine six-seat aircraft of local airlines. According to him, the most difficult thing was to adapt the fuel system, ignition and control systems to aviation regulations. But CIAM engineers were able to solve these problems, despite the design features of the units and their location on the engine.

The main difficulty was to obtain the required characteristics, since in the “aviation” modes the car engine almost never works

- said Finkelberg.

It should be added that the tests were carried out on the screw stand of the Voronezh LLC “Experimental Design Bureau of Motor Engineering” (LLC “OKBM”) by the specialists of CIAM, NAMI (developer of “Cortege”) and the mentioned OKBM. During the tests, engine characteristics were obtained in the range from small earth gas to take-off mode, its starts and throttle response were checked. So the results confirmed the specific characteristics declared in the technical task for liter power, fuel consumption and engine weight. Studies of the APD-500 demonstrator, created on the basis of the Cortege automobile engine, will be continued. Ahead of testing in the TsIAM thermal pressure chamber and testing on an experimental aircraft.
  • Photos used: https://www.pinterest.com.au/
8 comments
Information
Dear reader, to leave comments on the publication, you must to register.
I have an account? Sign in
  1. Arkharov Offline Arkharov
    Arkharov (Grigory Arkharov) 23 November 2019 15: 08
    0
    То ли фото такое, или действительно такой страшненький? Особенно решетки внизу, да и радиаторная, что-то китайско-автопромное навевает? Впрочем, может кому-то и понравится, всякое бывает. Ну, а насчет двигателя затрудняюсь что-то сказать, о чем говорит эта попытка унификации? То ли, авиадвигатель вроде бы и нужен, а за основу взять больше нечего, то ли очень удачное решение, убивающее "2-х зайцев"? Ну, а двигатель может и неплохой, все-таки Porsche Engineering к разработке приложилось.
    1. tol100v Offline tol100v
      tol100v (Igor) 23 November 2019 16: 58
      +4
      Quote: Arkharov
      Whether the aircraft engine seems to be needed ...

      Никогда ничего хорошего от скрещивания "ужа и ежика" не было и не будет! Очередное желание "разработчиков" посидеть на двух стульях! Абсолютно разные требования по массово-силовым-температурно-расходным (по топливу и воздуху) и очень многим другим характеристикам! В первом приближении - простой распил казенных денег на НИОКРе по согласованию всех участвующих сторон! Состав преступления - налицо!
      1. Arkharov Offline Arkharov
        Arkharov (Grigory Arkharov) 23 November 2019 18: 05
        -1
        Very likely.
    2. Observer2014 Offline Observer2014
      Observer2014 24 November 2019 08: 57
      +3
      Is it a photo, or is it really so ugly? Especially the grilles below, and the radiator, does it bring something to the Chinese-car industry?

      Да ладно вам. Нам на этом "членовозе" не ездить. Пусть ездят и думают, что круто и красиво. laughing А то, что там движок "примостырить" удалось для авиации, так то называется - хочу быть Роллс-ройс. Согласитесь, как-то накладно даже для тех, у кого денег, как у дураков - фантиков, двигатель только для штучных этих страшилок делать. wassat Пусть хоть что-то сделают уже. У каждого своё хобби. Я, например, рисую. Медведев Дмитрий Анатольевич вон компьютеры любит. Ну а кто-то в "машинки" любит играть. Так что ничего особенного.
      1. Arkharov Offline Arkharov
        Arkharov (Grigory Arkharov) 24 November 2019 09: 05
        0
        Намного лучше рисовать. Для государства не так накладно. И думаю, закупить для "этой братии" десяток Роллс-ройсов было бы значительно дешевле этих "игр с машинками".
        1. Observer2014 Offline Observer2014
          Observer2014 24 November 2019 09: 13
          +2
          Quote: Arkharov
          It’s much better to draw.

          yes Yes. Especially for the country's budget is not so expensive. Although it’s half the trouble to play cars. And children's fun for the budget. It’s worse when someone came up with a supersonic strategist Tu-160 to do a business plane, and I’d like to say that it would be better to draw this one. laughing
    3. Pishenkov Offline Pishenkov
      Pishenkov (Alexey) 25 November 2019 10: 41
      +2
      Is it a photo, or is it really so ugly? Especially the grilles below, and the radiator, does it bring something to the Chinese-car industry?

      - они сейчас все такие. Если на Роллсы, Мазерати или те же Кадиллаки сблизи посмотреть - всё тот же хромированный пластик, дешёвые решёточки и т.п., всё настолько неестественно блестящее, что аж глаза режет... оттого и общее впечатление "китайского автопрома", про более дешёвый сегмент я вообще молчу. Нестареющий классический дизайн, последний настоящий хром на автомобилях, качество и реальная солидность эксклюзивных марок ушли в прошлое вместе с письмами на бумаге и кассетными магнитофонами... crying
  2. The comment was deleted.
  3. Tektor Offline Tektor
    Tektor (Tektor) 25 November 2019 12: 08
    0
    Why is there no data on engine power and fuel consumption? Indeed, precisely because of these parameters and its hybridity, this engine will have advantages over competitors. It was claimed that its power would be 860 hp. and another 100 hp will give an electric built-in motor, i.e. In total, you can pass for 1000 hp. during further development. And this is exactly the engine that the new An-2 generation needs in order to carry up to 19 passengers.